גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
מחזמר

מאפלה לאור גדול

ארכיון תאריך: 6 מרץ 2024 - 21 מרץ 2024

משך: שעה וחצי

המחזה המצליח שזכה לשבחים והצלחה בינלאומית 
יגיע בגרסתו המקורית לישראל וייפתח סיבוב בינלאומי חדש לאות הצדעה וחיזוק למדינת ישראל ותושביה וכדי להעביר מסר נוקב לעולם על לקחי השואה בימים בהם האנטישמיות גואה
בכיכובם של: עמית פרקש, אמרי זיו, אלי גורנשטיין ועוד עשרות שחקנים, זמרים ורקדנים בהפקה מרהיבה וסוחפת!

במשך למעלה מעשור המחזמר  "מאפלה לאור גדול" ( ( Le Sel et le Miel רץ ברחבי צרפת ואירופה ושבה את לבבותיהם של יותר מ- 200 אלף צופים.  המחזמר, שנכתב ע"י  ברנארד ביתן ולורן בן טטה, ממנהלי Stage Entertainment Europe ותיאטרון "מוגדור" בפריז, החל כניסיון של השניים בתחילת דרכם, כמדריכי תנועת נוער יהודיים בצרפת, לרתום את בימת התיאטרון כדי ללמד את חניכיהם על השואה. יחד הם יצרו טרגדיה, סיפור אהבה נוגע ללב, מסע היסטורי וסיפורי גבורה ושזרו אותם באהבה עמוקה ובמסירות לכדי מחזמר המספר על אמונתו ותקוותו של העם היהודי. סיפור האהבה המוזיקלי והסוחף, אשר הציג את סיפורו של העם היהודי משואה לתקומה, צבר אהדה רבה והפך להצלחה בינלאומית עטורת שבחים, שמילאה את התיאטראות היוקרתיים ביותר באירופה: האולמפיה בפריז, הסירק רויאל בבריסל והאופרה בג'נבה.
לרגל 30 שנה למחזה  החליטו המפיקים להעלותו שוב לבמות ולפתוח בישראל סיבוב בינלאומי חדש כדי להנחיל לדורות הבאים את ההיסטוריה של מדינת ישראל, לחזק את ישראל בימיה הקשים ולהעביר מסר לעולם על לקחי השואה.
הנרטיב המוזיקלי של המחזה, המתקיים בנקודת מפנה היסטורית בחיי העם היהודי, עוקב אחרי סיפורם של סמואל ורבקה, החל מפגישתם כילדים על רקע הזוועה והייאוש של מחנה המוות אושוויץ, דרך מאבקם לשקם את חייהם במסירות ובעיקשות. בהיותם רדופים על-ידי זיכרונות וחוששים מאתגרי העתיד, הצטלבה דרכם של השניים על סיפונה של ספינת מעפילים בדרכם לארץ אחרי המלחמה. בהגיעם כפליטים לארץ, הם החלו לבנות במאמץ עילאי את חייהם החדשים, התיידדו והתאהבו זה בזו, אהבה שפרחה באווירה של תקווה לתקומה ולהתחדשות במדינה שלהם. בתום המלחמה, הסיפור משלים מעגל היסטורי מרגש עם לידת ביתם ולבסוף הקמת מדינתם, מדינת ישראל. "מאפלה לאור גדול" הוא סיפור אהבה ותקווה פואטי, הקורא לשמר את הזיכרון מאבקם וחלומם של אלה ששרדו והמשיכו.
מנהל מוזיקלי: גיורא ליננברג
דיגיטל: בועז לבקוביץ// יצירה גרפית. עדי ברק
מעצב תפאורה: מיקל קרמנקו// בונה סט: זברה
מעצבת תלבושות: אלה קולסניק// אביזרים: נרקיס אלבה
מעצב תאורה: ארנו יונג// כוריאוגרפיה: אילן זאוי בעיבוד אורי פנירי
בימוי: ברנרד ביטן
מפיק בפועל: אלי אטל

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter