גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

ויקטור הוגו - מריגולטו לעלובי החיים

ארכיון תאריך: 2 אפריל 2024

משך: שעה ורבע

משתתפים:
דניאל צ'רבינסקי, פסנתר
אלה וסילביצקי, סופרן
תום כהן, סופרן
ורוניקה ברוק, סופרן

"המוסיקה מבטאת את מה שאי אפשר לומר במלים ואת מה שאי אפשר לשתוק לגביו." 
הסופר הצרפתי הנודע ויקטור הוגו היה מחובר לעולם המוסיקה בכל נימי נפשו ויצירותיו מלאות בתיאורי מוסיקה רבים. הוא כתב רומנים, מחזות, ליבריות לאופרה ואינספור שירים אשר הועברו עם השנים לעולם האופרה והמחזמר ביצירות מופת חשובות ביותר.
מחזהו הנודע של הוגו – המלך משתעשע, שבמרכזו ביקורת נוקבת על שליט המנצל לרעה את כוחו למען טובות הנאה מיניות ואחרות, הגיע לעולם האופרה באמצעות האופרה ריגולטו של ורדי. אופרות נוספות המבוססות על יצירותיו של הוגו הן ארנני (ורדי), לה ג'וקונדה (פונקיילי), לוקרציה בורג'יה (דוינצטי) ועוד. שני הרומנים הגדולים של הוגו עלובי החיים והגיבן מנוטרדאם, זכו כל אחד למספר עיבודים מוסיקליים כשהמפורסמים ביותר הם המחזמר עלובי החיים (שנברג ובובליל) והמחזמר הגיבן מנוטרדם (אלן מנקן עבור אולפני דיסני). 
בתכנית הקונצרט הקאמרי הקרוב יהיה דגש על הגיבורות המיוחדות של ויקטור הוגו, נשים צעירות ואוהבות המוכנות לעשות הכל למען אהבתן גם אם המחיר הוא הנורא מכל -  כולל ג'ילדה (ריגולטו), לה ג'וקונדה, אסמרלדה (הגיבן מנוטרדאם), וכן פנטין ואפונין (עלובי החיים).
בתכנית – אריות מהאופרות ריגולטו ולה ג'וקונדה, שירים ממחזות הזמר עלובי החיים והגיבן מנוטרדאם, ושירים שהלחינו גונו, פורה, ליסט וריינלדו האן.
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter